Конструирование культурной идентичности через культурный опыт в преподавании иностранного языка
Construction of Identity through Cultural Experience
in Foreign Language Teaching
DOI: 10.17746/0295-7.2019.048-051
Zhu Meihua
School of Foreign Languages, Central China Normal University,
Wuhan, Hubei, China
In order to help students construct their identities in the era of globalization, this paper proposes the learning of Cultural Experience (СЕ) in foreign language teaching, which is based on an integration of cultural learning with experiential learning. CE emphasizes a wide and deep study of different cultures’ people, products, behaviors and spirits and the acquiring of students’ affectional, intellectual, behavioral and spiritual experience of the world. By applying strategies of accepting, rethinking, criticizing, generating and constructing to the learning of CE, students are able to know more about who they are.
Ключевые слова: identities, Cultural Experience, accepting, rethinking, criticizing, generating, constructing.
Конструирование культурной идентичности
через культурный опыт в преподавании иностранного языка
Джу Мейхуа
Классический университет Центрального Китая,
г. Ухань, Хубэй, Китай
В статье представлены материалы изучения культурного опыта в преподавании иностранного языка. Культурный опыт акцентирован на широком и глубоком изучении культуры различных народов, деятельности, поведения и духовной жизни, в нем задействован эмоциональный, интеллектуальный, поведенческий и духовный опыт студентов. Использование стратегий принятия, обдумывания, критики, продуцирования и конструирования через изучение культурного опыта может помочь обучающимся в формировании своей идентичности в эпоху глобализации.